Vacature Medewerker Klantcontactcentrum

Medewerker Klantcontactcentrum in Ridderkerk

Medewerker klantcontactcentrum

  • Ridderkerk
  • Onbepaalde tijd
  • Kantoor
  • 32 uur p/w
  • €2.807 ~ €3.507 p/m
  • Voeg toe aan favorieten

Als publieke organisatie willen wij iedereen die contact met ons zoekt helder, volledig en snel te woord staan. Zorg jij er graag voor dat vragen, klachten of opmerkingen op die manier worden afgehandeld en dat klanten, partners of leveranciers weten waar ze aan toe zijn? En kan iedereen bij jou terecht via de telefoon, de mail of social media? Het klant contact centrum (KCC) van waterschap Hollande Delta is op zoek naar een servicegerichte medewerker!

Wat ga je doen?

Als medewerker klantcontactcentrum (KCC) zorg je er voor dat inkomende vragen, klachten of opmerkingen op een goede manier worden afgehandeld. Dit gaat om inkomende telefoontjes of e-mails, vragen via onze webformulieren maar ook om webcare activiteiten zoals het oppakken of beantwoorden van berichten op social media. Je doet dit samen met je collega's uit het team (5 FTE) en rapporteert aan de coördinator van het KCC.
Gezien onze grote diversiteit aan werkzaamheden en beheerstaken wordt er om tal van uiteenlopende redenen contact met ons gezocht. Dit kan bijvoorbeeld gaan om vragen over baggeren, maaien of ander onderhoud in de buitenruimte het verstrekken van vergunningen of om bewoners die aangeven dat het verkeer in hun straat te hard rijdt. Per geval verschilt het of wij iemand direct verder kunnen helpen of dat er het een en ander moet worden uitgezocht. Met name in dit laatste geval is het aan jou om er voor te zorgen dat een vraag niet in de organisatie blijft hangen maar dat er op een redelijke termijn een bevredigende reactie kan worden gegeven.
Om mensen goed te kunnen helpen verdiep je je daarom graag in de werkzaamheden van onze organisatie. Tevens bouw je een goede werkrelatie op met de collega's met wie je vaak contact hebt. Daarnaast denk je ook proactief mee over de beschikbare informatie of content. Zie je bijvoorbeeld dat bepaalde onderwerpen veel vragen oproepen dan krijg je de ruimte om zelf na te denken over een oplossing en deze na overleg te realiseren. Het is dus een afwisselende functie, die iedere dag weer anders is.

Over het team

Je komt te werken binnen de afdeling Klant en Communicatie. Hieronder vallen de drie teams Communicatie, Dienstverlening en Stakeholdermanagement. De afdeling bestaat uit 30 professionals die contacten verzorgen met inwoners, bedrijven en besturen, in of betrokken bij ons werkgebied.
Het team dienstverlening zorgt voor het eerstelijns klantcontact, behandelt informatieverzoeken en verwerkt klantmeldingen vanuit het gebied van ons waterschap. Het beheer van de website en webcare-activiteiten zijn ook ondergebracht in dit team. In de ontwikkeling van de publieke dienstverlening voor het waterschap neemt het team een belangrijke voortrekkersrol in door op een scrum-agile en projectmatige wijze werken te werken aan digitalisering van de producten en diensten en verbetering van de dienstverlening, zowel strategisch als operationeel.
Zowel de publieke dienstverlening als het team is nog volop in ontwikkeling. Hieraan werken we samen met andere waterschappen in het landelijke programma digitale dienstverlening.

Dit ben jij

Om deze functie goed te vervullen ben je natuurlijk zeer klantvriendelijk. Daarnaast heb je eerdere ervaring in een functie waarin je veelvuldig contact hebt gehad met verschillende typen externe en interne klanten en of relaties. Je maakt daardoor makkelijk contact met iedereen, luistert graag naar iemands vragen of verhaal en helpt de ander op een prettige manier verder op basis van duidelijke verwachtingen. Door je ervaring weet je ook rustig te blijven als iemand je benadert die overmatig kritisch is, onredelijk lijkt of onrealistische wensen heeft (hoewel dit weinig voorkomt). Daarnaast ben je ook resultaatgericht en zorg je er voor dat zaken worden afgehandeld naar tevredenheid van alle betrokken partijen. Om hier zelf proactief in op te kunnen treden, verdiep je je graag in de organisatie, in hoe wij werken en in je collega's.
Dus in het kort heb je:

  • MBO werk- en denkniveau;
  • Ervaring in een klantcontactfunctie waar je contact hebt gehad met diverse typen externe en interne klanten en relaties;
  • Ervaring met verschillende communicatiemiddelen, zoals telefoon, e-mail, contactformulieren en social media;
  • Een analytische en oplossingsgerichte manier van werken;
  • Je bent bereid om elke dag in een roosterdienst te werken (van 8:00 of 8:30 tot 16:30 tot 17:00).

Dit bieden we jou

Jij komt te werken in een vooruitstrevende werkomgeving die volop in ontwikkeling is, een ontwikkeling waar jezelf een belangrijke bijdrage aan kan leveren. Een prettige werksfeer en een goede werk-privé balans vinden we belangrijk.
Daarnaast bieden wij:

  • een bruto maandsalaris tussen € 2.807,- en € 3.507,- op basis van een fulltime dienstverband. Het exacte salaris stemmen we af op de kennis en werkervaring die jij meebrengt;
  • om te beginnen een jaarcontract voor 32 uur per week en bij goed functioneren een vast contract;
  • een persoonlijk basis budget (PBB) van € 6.000,- zodat jij jezelf verder ontwikkelt;
  • een ruim individueel keuze budget (IKB) van 21% van het salaris. Dit mag je inzetten voor verschillende doelen zoals verlof, extra salaris of opleidingen;
  • en ook bieden we een reiskostenvergoeding en een flexibele pensioenregeling.

Hier ga je werken

Werken bij waterschap Hollandse Delta betekent dat je samen met je collega's onze maatschappelijke opgave realiseert. En wat is de opgave dan? Waterschap Hollandse Delta zorgt voor veilige dijken en voldoende (schoon) water. Met 750 kilometer dijken en duinen beschermen wij bijna een miljoen inwoners en bedrijven van Rotterdam (Zuid) tot Dordrecht en de Zuid-Hollandse eilanden tegen hoog water. Ook in tijden van droogte zorgen wij voor voldoende water om te leven, werken en recreëren. Wij onderhouden 1.600 kilometer wegen en fietspaden. Met 20 zuiveringsinstallaties maken wij al het rioolwater schoon. Zo stroomt het water fris en schoon weer in sloten en rivieren.

Enthousiast?

Ben jij dé Medewerker klantcontactcentrum die WSHD verder gaat helpen? Solliciteer dan direct! Je hoort zo snel mogelijk van ons. Wij hanteren geen sluitingsdatum voor deze vacature. Op het moment dat er zich geschikte kandidaten hebben aangemeld sluiten wij de publicaties.

Medewerker klantcontactcentrum



Functie:medewerker klantcontactcentrum
Startdatum:07-02-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Vast
Salaris:3507 – 3507
Uren per week:32 – 32

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Waterschap Hollandse Delta via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Ridderkerkkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de ridderkerkkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Ridderkerk
  2. Medewerker Klantcontactcentrum Waterschap Hollandse Delta 07-02-2024

Bekijk ook andere vacatures