Vacature Teamleider

Teamleider in Barendrecht

Teamleider Bestuursadvies- en Ondersteuning

Bestuursadvies & -ondersteuning

We zoeken mensen van belang. We hebben ruimte voor aanpakkers, doorzetters en oplossers. Wil jij jouw talent inzetten in Barendrecht? Word jij van belang in ons dorp en kom jij in Barendrecht de uitdagingen aanpakken? Dan bieden we jou alle ruimte en zien we je graag onze nieuwe collega worden!

Wij zoeken per 1 januari 2024 een Teamleider voor het team Bestuursadvies- en Ondersteuning.

Vragen?

Neem contact op met ()

Wat ga je doen?

Ben jij een inspirerende leider die het sturen van complexe bestuursprocessen eenvoudig lijkt te maken? Zoek jij een uitdagende rol waarin je een cruciale rol speelt in de gemeentelijke organisatie en de toekomstvisie van Barendrecht? Dan is de functie van Teammanager Bestuursadvies- en Ondersteuning bij de gemeente Barendrecht de perfecte kans voor jou!

Als Teammanager Bestuursadvies- en Ondersteuning ben je de drijvende kracht achter ons team. Je leidt een divers team met zelfstandige collega's in verschillende disciplines. Dit zijn bestuurssecretaresses, (strategisch) adviseurs bestuurscommunicatie, bestuursadviseurs, de bestuurssecretaris en het P&C team. Je staat klaar voor je teamleden als processen bijgestuurd moeten worden en bent soms de schakel tussen het team en het college. Daarnaast pak je ook wanneer nodig hands-on een project of procesverbetertraject op. Denk hierbij aan het coördineren van de evaluatie van een collegeprogramma, het optimaliseren van de P&C cyclus, of bijvoorbeeld het stroomlijnen van adviesraden

In deze rol ben je verantwoordelijk voor:

  • Het aansturen en motiveren van jouw team, waarbij je de individuele talenten optimaal benut;
  • Het ontwikkelen van een duidelijke visie en strategie voor de gemeentelijke bestuursadvisering, -communicatie en -ondersteuning en het zorgdragen voor de implementatie hiervan;
  • Een gestroomlijnde uitvoering van de P&C cyclus en het zorgdragen voor integrale financiële advisering;
  • Het creëren van een proactieve en efficiënte werkomgeving die bijdraagt aan het behalen van onze organisatiedoelstellingen.

Je komt te werken in het team Bestuursadvies- en Ondersteuning. Dit team is de spil van de gemeentelijke organisatie en is onder andere verantwoordelijk voor de strategische bestuurlijke advisering, bestuurscommunicatie, secretariële ondersteuning van het college en P&C coördinatie voor de gemeente.

De rode draad in het team is de advisering en ondersteuning van het bestuur en het Concernmanagement. In ons dagelijks werk tonen we lef en denken we in oplossingen. Daarbij zijn we creatief, maar behouden we ook een gezonde dosis nuchterheid. Het is een team waarin iedereen zelfstandig werkt, maar waar we het ook samen doen. In de fijne sfeer op de werkvloer wordt in dit team naast hard gewerkt dan ook veel gelachen.

Wat hebben wij jou te bieden?

  • Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd;
  • De functie is ingedeeld in schaal 12 volgens de CAO Gemeenten. Afhankelijk van ervaring word je ingeschaald tussen € 4.781,- en €6470,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek;Flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis te werken;
  • Een individueel keuzebudget (17.05% van het bruto jaarsalaris);
  • Deelname aan de ABP-pensioenregeling;
  • Reiskostenvergoeding woon-werkverkeer/Thuiswerkvergoeding;
  • Een ouderschapsverlofregeling.

Dit bieden wij naast je salaris

  • 17,05% keuzebudget meer informatie17,05% keuzebudget bovenop je salaris in te zetten voor aanschaf extra vakantiedagen, sportschoolcontributie, extra salaris, fietsvergoeding of reiskostenuitruil.
  • OV-Mobiliteitskaart
  • Optimale werkfaciliteiten
  • Goede ABP Pensioenregeling
  • Mogelijkheid tot thuiswerken
  • Diverse kosteloze opleidingen

Werken voor Barendrecht

Barendrecht is een prachtige gemeente met bijna 50.000 inwoners en een dynamisch verenigings- en ondernemersklimaat. Onze positie tussen stad en groen voelt soms dorps aan, maar dan wel met stadse kwaliteiten en voorzieningen 'dicht bij huis'. Met optimale verbindingen via tram, trein, fiets en auto ligt de wereld aan onze voeten. We zijn terecht trots op Barendrecht en beseffen dat we hard moeten werken om nog verdere stappen te maken. Ga jij met ons die uitdagingen aan?

Barendrecht als werkgever

We werken aan een nieuwe organisatie in onze gemeente Barendrecht, deze start op 1 januari 2024. We worden weer zelfstandig werkgever voor ongeveer 300 collega's die werken aan beleid en uitvoering van bijvoorbeeld veiligheid, bestuur, buitenruimte en leefomgeving. Hier zijn we bepalend voor een florerend werelddorp in een groene omgeving. We zoeken mensen die hier graag hun schouders onder zetten, want samen kunnen we onze uitdagingen omzetten in oplossingen en projecten.
Met andere gemeenten blijven we ook na 1 januari 2024 ondersteund worden op het gebied van bedrijfsvoering zoals Finance, HRM en automatisering door de BAR-organisatie.

Gaan we samen bouwen aan de toekomst in Barendrecht?

In Barendrecht wachten we niet af, we gáán er op af. We zien de toekomst vrolijk en vriendelijk tegemoet. We kennen de kwaliteiten van ons werelddorp, we zien alle dynamiek en dat geeft de energie om inderdaad aan te pakken. En door te pakken. In Barendrecht kunnen we snel schakelen en lossen de zaken op. Liefst met jou. Want als jij graag iets betekent voor omgevingen, mensen of allebei: dan hebben we jou nodig!

Wat vragen wij van je?

  • Je beschikt over minimaal een afgeronde academische opleiding en aantoonbare ervaring in een vergelijkbare leidinggevende rol
  • Je beschikt over een scherp analytisch vermogen en uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Je hebt een visie op bestuursadvisering en -ondersteuning en het vermogen om deze visie in de praktijk te brengen.
  • Je hebt kennis van of affiniteit met (gemeentelijke) financiën.
  • Je beschikt over de capaciteit om te inspireren, coachen en leiding te geven aan een diverse groep professionals;
  • Je beschikt over de kunst om hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden.

Onze arbeidsvoorwaarden

Als je kiest voor werken bij onze gemeente dan is dat niet voor niets. We bieden een mooi basissalaris en ook de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn uitstekend.

Ben jij onze nieuwe aanwinst?

Laat ons dan z.s.m. weten waarom jij onze nieuwe collega moet worden!

Voor deze vacature hanteren we geen sluitingsdatum. De vacature staat open tot het moment dat wij een geschikte kandidaat hebben gevonden.

Momenteel hanteren we een aangepast sollicitatieproces vanwege het grote aantal openstaande vacatures.
Omdat we het belangrijk vinden om kandidaten zoveel mogelijk persoonlijk te spreken, hebben we elke week een vaste selectiedag op woensdagochtend. De gespreksronde zal ongeveer 2 uur duren.

Heb je vragen die betrekking hebben op de sollicitatieprocedure, dan kun je contact opnemen met Recruitment via



Functie:teamleider
Startdatum:01-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Vast
Salaris:4781 – 6470
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Stichting BaRENdrecht via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Ridderkerkkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de ridderkerkkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Ridderkerk
  2. Teamleider Stichting BaRENdrecht 01-12-2023

Bekijk ook andere vacatures