Vacature Medewerker Informatiebeheer

Medewerker Informatiebeheer in Krimpen aan den Ijssel

Gemeente Krimpen aan den IJssel logo

Allround Medewerker Informatiebeheer

Vacature details Solliciteren

Allround Medewerker Informatiebeheer (36 uur)


Als informatiebeheerder zorg je dat informatie snel en correct geregistreerd en gearchiveerd wordt. Daarnaast beantwoord je vragen van klanten vanaf de werkvloer bij de gemeente óf vanaf je eigen werkplek.


Werk je nauwkeurig en zaakgericht? Ben je - met andere woorden - vaak op zoek naar hoe je processen kunt verbeteren? Dan ben jij wellicht de medewerker informatiebeheer die we zoeken!


Waar kom je te werken?

Het team Duurzaam Informatie Beheer (DIB) adviseert en ondersteunt bij een toegankelijke informatiehuishouding. Binnen dit team streven we ernaar om informatie juist en volledig op te slaan, zodat het eenvoudig terug te vinden is. Als onderdeel van dit team ondersteun je jouw aan collega's van de gemeente Krimpen aan den IJssel.


Plezier in ons werk is net zo belangrijk als de ontplooiing van onze teamleden. Kernwaarden als professioneel, empathisch, lef en eigenaarschap beschrijven ons team als geen ander.


De gemeente Krimpen aan den IJssel

De gemeente Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die vooruit denkt en doet. We werken met autonome, zelforganiserende teams. Hierdoor zijn de lijnen kort en heb je veel zelfstandigheid. Krimpen aan den IJssel is een mooie gemeente waar van alles gebeurt. Een gemeente waar jij het verschil maakt voor de inwoners en ondernemers. We zoeken een enthousiast en secuur iemand die de functie van Allround medewerker informatiebeheer voor 36 uur per week wil vervullen. Samen met 5 collega's wordt je onderdeel van het team Duurzaam Informatie Beheer.


Wat ga je doen?

Je krijgt dagelijks verschillende vragen van collega's. Je staat hen te woord en bent bereid je sociale vaardigheden in te zetten om te helpen. Ook houd jij, als specialist, het overzicht in de hoeveelheid informatie die een gemeente binnenkrijgt.


Je durft een controlerende en een adviserende positie in te nemen. Kom je problemen tegen? Dan pak je dit met een proactieve en flexibele houding op. Je hebt een brede en afwisselende rol waarbij je met alle facetten van het informatiebeheer te maken krijgt.


Zo ga je:

  • Dagelijks post en e-mails registreren in het zaaksysteem (Djuma).
  • Kwaliteitscontroles uitvoeren in de vorm van steekproeven.
  • Eindgebruikers ondersteunen bij het juist opslaan van informatie.
  • Vragen beantwoorden over het vinden, opnemen en delen van informatie in het zaaksysteem.
  • Als eindverantwoordelijke de kwaliteit controleren van gescande documenten.
  • Deel nemen aan DIB-projecten op operationeel niveau.

Wie ben je?


Je hebt MBO werk- en denkniveau, en je bent bedreven in zaakgericht registreren en archiveren. Daarnaast ben je bekend met gemeentelijke processen. Je hebt een aantal jaar werkervaring als informatiebeheerder, maar we hechten er vooral waarde aan dat jij je herkent in onderstaande beschrijving:

  • Je werkt nauwkeurig en hebt goede communicatieve vaardigheden.
  • Je bent stressbestendig en weet jezelf staande te houden in een dynamische functie.
  • Je hebt een afgeronde beroepsopleiding op het gebied van digitale informatievoorziening, zoals: SOD I/II, Records Manager Digitale Informatie' (RMDI), Leergang Informatiebeheerder of Leergang Aankomend Recordmanager. Zo niet dan ben je bereid een opleiding te volgen.
  • Je hebt kennis en ervaring met Djuma (pre).
  • Last but not least: je bent een fijne collega en teamplayer die een hoop positieve energie in het team brengt.

Dit bieden we jou

Je komt te werken in een leuke organisatie en een gezellig team waarin je te maken krijgt met mooie, complexe en afwisselende werkzaamheden. Je komt te werken op een plek in een collegiaal, divers team waarbinnen iedereen zijn identiteit en eigenheid behoudt.


Verder bieden we je:

  • Een aanstelling voor 1 jaar voor 36 uur per week met uitzicht op een vast dienstverband.
  • Een salaris in schaal 7 tot maximaal € 3.784,- bruto per maand o.b.v. een 36-urige werkweek.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% van je salaris, dat je naar eigen behoefte kunt inzetten.
  • Ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling. Ook onze organisatie groeit en is in ontwikkeling!
  • Vrijheid waar je werkt. We werken hybride.
  • Een tegemoetkoming in het woon-, werkverkeer.
  • Een ruime tegemoetkoming voor thuiswerken.
  • Een leuk team met collega's die nauw met elkaar samenwerken.

Gewenste Startdatum

Zo snel mogelijk


Sluitingsdatum

17 maart 2024


Laat zien wie je bent

Spreekt deze baan jou aan? Solliciteer dan voor 17 maart 2024 via de button bovenaan.


Stuur ons je recente cv en vertel ons waarom jij een goede aanvulling voor ons team bent. Hoe ziet je ideale werkdag eruit en wat spreekt je aan in het werken bij de overheid?


We horen het graag van je.


Wil je nog iets meer weten over de functie? Neem dan contact op met Rudy Solognier of met Petra de Bruin via 14-0180. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met , via of via het telefoonnummer .




Functie:medewerker informatiebeheer
Startdatum:01-03-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:2666 – 3784
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Krimpen aan den IJssel via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Ridderkerkkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de ridderkerkkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Ridderkerk
  2. Medewerker Informatiebeheer Gemeente Krimpen aan den IJssel 01-03-2024

Bekijk ook andere vacatures