Klantmanager WMO
Welzijn
Wil jij jouw talent in samenwerken inzetten om bij te dragen aan de belangrijke taak van gemeenten? Ben jij iemand die graag zelf zijn functie vormgeeft in een organisatie die volop in beweging is?
Dan hebben wij een mooie kans voor jou. Wij zijn wij op zoek naar 3 nieuwe aanwinsten voor ons team!
Voor het team WMO zoeken wij 3 Klantmanagers WMO.
€3.317,- en €4.752,- (Schaal 9)
ArbeidsduurFulltime
Vragen?
Neem contact op met ()
Wat ga je doen?
Als Klantmanager WMO krijg jij het iedere dag voor elkaar: ondersteuning op maat voor inwoners met een hulpvraag. Geen dag is hetzelfde, iedere casus is anders en je krijgt veel eigen verantwoordelijkheid om je werk in te delen.
Met jouw oplossingsgerichtheid en sterke persoonlijkheid help je cliënten en burgers zo lang mogelijk zelfstandig mee te doen in de samenleving. Je bent daarbij verantwoordelijk voor het hele proces, vanaf de aanmelding bij Wmo, de uitvraag, de administratie, tot en met de te bieden oplossingen en termijnen waarin dit uitgevoerd moet worden.
In je gesprek met de klant bepaal je wat de hulpvraag is en welke oplossingen te vinden zijn. Je maakt gespreksverslagen en analyseert hierin de mogelijkheden en beperkingen van de cliënt. Je gaat daarbij zoveel mogelijk uit van zelfredzaamheid en faciliteert dit door het eigen netwerk van de cliënt in te zetten en te kijken naar aanvullende voorzieningen. Je bepaalt of er wel of geen hulp komt vanuit de Wmo zoals hulpmiddelen, woning aanpassingen of begeleiding en dagbesteding. Dan zorg je voor de gehele uitvoer en monitort de geboden hulp.
Wat jouw werk ook heel afwisselend maakt is dat je samenwerkt met alle disciplines in het sociaal werkveld, met collega's in het wijkteam, maatschappelijk werkers, gezinscoaches, reclassering, en zorg aanbieders en medisch specialisten.
Je komt te werken in het team Wmo, in dit team werken klantmanagers Wmo, beleidsmedewerkers Wmo, contractmanagers en financieel beheer. Dit team is per 1 januari 2024 nieuw gevormd en met elkaar kunnen we de samenwerking verder vorm gaan geven.
Wat bieden wij?
Dit bieden wij naast je salaris
Werken voor Ridderkerk
Ridderkerk werkt aan een nieuwe organisatie. Vanaf 1 januari 2024 zijn we een nieuwe zelfstandige werkgever met ongeveer 300 fte.
Onze organisatie kent vier verschillende clusters: Samenleving, Ruimte, Sociaal en Buitenruimte. Daarnaast kent de Ridderkerkse organisatie een directie en een Bureau Bestuursondersteuning. Dat betekent niet dat we 'vastzitten' in deze clusters. Veel uitdagingen raken verschillende vakgebieden. Dat vraagt om samenwerking. Daarom werkt Ridderkerk met clusteroverstijgende gelegenheidsteams.
Natuurlijk werken we voor onze inwoners en ondernemers in Ridderkerk, maar we ondersteunen vanuit Ridderkerk met een aantal teams ook de gemeente Albrandswaard.
Op het gebied van onder andere financiën, HRM en automatisering wordt Ridderkerk bediend door De BedrijfsvoeringsPartner, die ook voor de gemeenten Albrandswaard en Barendrecht werkt.
Gaan we samen aan de slag?
Werken voor Ridderkerk betekent werken voor een dorp met stadse trekken. Ridderkerk is altijd in beweging. Staat 24/7 'aan'. Klein in omvang, groot in internationale bedrijvigheid. Een mondiaal knooppunt in de agrologistiek. Bij ons krijg je veel vrijheid én verantwoordelijkheid.
Hier vind je de uitdaging die je nodig hebt en werk dat je voldoening geeft. De lijnen zijn kort. Dat geeft dynamiek en zorgt voor slagvaardigheid. Ridderkerk doet het samen. Doe jij mee?
Wat vragen wij van je?
Onze arbeidsvoorwaarden
Als je kiest voor werken bij onze gemeente dan is dat niet voor niets. We bieden een mooi basissalaris en ook de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn uitstekend.
Word jij onze nieuwe collega?
Laat ons z.s.m. weten waarom jij onze nieuwe collega moet worden.
Voor deze vacature hanteren we geen sluitingsdatum. De vacature staat open tot het moment dat wij een geschikte kandidaat hebben gevonden.
Het aanvragen van een VOG is onderdeel van de sollicitatieprocedure.
Heb je vragen die betrekking hebben op de sollicitatieprocedure, dan kun je contact opnemen met Recruitment via
Bij gebleken geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Direct solliciteren
Contact
Functie: | klantmanager wmo |
Startdatum: | 31-12-2023 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | 3317 – 4752 |
Uren per week: | 1 – 40 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Op=Op Voordeelshop via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.
Deel de vacature:
Redactie Ridderkerkkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de ridderkerkkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Ridderkerk via Ridderkerkkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Ridderkerkkrant.nl.
© Ridderkerkkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.