Vacature Klantmanager WMO

Klantmanager WMO in Ridderkerk

Klantmanager WMO

Welzijn

Wil jij jouw talent in samenwerken inzetten om bij te dragen aan de belangrijke taak van gemeenten? Ben jij iemand die graag zelf zijn functie vormgeeft in een organisatie die volop in beweging is?
Dan hebben wij een mooie kans voor jou. Wij zijn wij op zoek naar 3 nieuwe aanwinsten voor ons team!

Voor het team WMO zoeken wij 3 Klantmanagers WMO.

€3.317,- en €4.752,- (Schaal 9)

ArbeidsduurFulltime

Vragen?

Neem contact op met ()

Wat ga je doen?

Als Klantmanager WMO krijg jij het iedere dag voor elkaar: ondersteuning op maat voor inwoners met een hulpvraag. Geen dag is hetzelfde, iedere casus is anders en je krijgt veel eigen verantwoordelijkheid om je werk in te delen.

Met jouw oplossingsgerichtheid en sterke persoonlijkheid help je cliënten en burgers zo lang mogelijk zelfstandig mee te doen in de samenleving. Je bent daarbij verantwoordelijk voor het hele proces, vanaf de aanmelding bij Wmo, de uitvraag, de administratie, tot en met de te bieden oplossingen en termijnen waarin dit uitgevoerd moet worden.

In je gesprek met de klant bepaal je wat de hulpvraag is en welke oplossingen te vinden zijn. Je maakt gespreksverslagen en analyseert hierin de mogelijkheden en beperkingen van de cliënt. Je gaat daarbij zoveel mogelijk uit van zelfredzaamheid en faciliteert dit door het eigen netwerk van de cliënt in te zetten en te kijken naar aanvullende voorzieningen. Je bepaalt of er wel of geen hulp komt vanuit de Wmo zoals hulpmiddelen, woning aanpassingen of begeleiding en dagbesteding. Dan zorg je voor de gehele uitvoer en monitort de geboden hulp.

Wat jouw werk ook heel afwisselend maakt is dat je samenwerkt met alle disciplines in het sociaal werkveld, met collega's in het wijkteam, maatschappelijk werkers, gezinscoaches, reclassering, en zorg aanbieders en medisch specialisten.

Je komt te werken in het team Wmo, in dit team werken klantmanagers Wmo, beleidsmedewerkers Wmo, contractmanagers en financieel beheer. Dit team is per 1 januari 2024 nieuw gevormd en met elkaar kunnen we de samenwerking verder vorm gaan geven.

Wat bieden wij?

  • Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd;
  • De functie is ingedeeld in schaal 9 volgens de CAO SGO (Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties). Afhankelijk van ervaring word je ingeschaald tussen € 3.317,- en €4.752,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek;
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis te werken;
  • Een individueel keuzebudget (17.05% van het bruto jaarsalaris);
  • Deelname aan de ABP-pensioenregeling;
  • Reiskostenvergoeding woon-werkverkeer/Thuiswerkvergoeding;
  • Een ouderschapsverlofregeling.

Dit bieden wij naast je salaris

  • 17,05% keuzebudget 17,05% keuzebudget bovenop je salaris in te zetten voor aanschaf extra vakantiedagen, sportschoolcontributie, extra salaris, fietsvergoeding of reiskostenuitruil.
  • OV-Mobiliteitskaart
  • Optimale werkfaciliteiten
  • Goede ABP Pensioenregeling
  • Mogelijkheid tot thuiswerken
  • Diverse kosteloze opleidingen

Werken voor Ridderkerk

Ridderkerk werkt aan een nieuwe organisatie. Vanaf 1 januari 2024 zijn we een nieuwe zelfstandige werkgever met ongeveer 300 fte.

Onze organisatie kent vier verschillende clusters: Samenleving, Ruimte, Sociaal en Buitenruimte. Daarnaast kent de Ridderkerkse organisatie een directie en een Bureau Bestuursondersteuning. Dat betekent niet dat we 'vastzitten' in deze clusters. Veel uitdagingen raken verschillende vakgebieden. Dat vraagt om samenwerking. Daarom werkt Ridderkerk met clusteroverstijgende gelegenheidsteams.

Natuurlijk werken we voor onze inwoners en ondernemers in Ridderkerk, maar we ondersteunen vanuit Ridderkerk met een aantal teams ook de gemeente Albrandswaard.

Op het gebied van onder andere financiën, HRM en automatisering wordt Ridderkerk bediend door De BedrijfsvoeringsPartner, die ook voor de gemeenten Albrandswaard en Barendrecht werkt.

Gaan we samen aan de slag?

Werken voor Ridderkerk betekent werken voor een dorp met stadse trekken. Ridderkerk is altijd in beweging. Staat 24/7 'aan'. Klein in omvang, groot in internationale bedrijvigheid. Een mondiaal knooppunt in de agrologistiek. Bij ons krijg je veel vrijheid én verantwoordelijkheid.

Hier vind je de uitdaging die je nodig hebt en werk dat je voldoening geeft. De lijnen zijn kort. Dat geeft dynamiek en zorgt voor slagvaardigheid. Ridderkerk doet het samen. Doe jij mee?

Wat vragen wij van je?

  • Je hebt HBO- werk- en denkniveau;
  • Kennis van en ervaring met de Wmo 2015 en andere relevante wet- en regelgeving is een pre;
  • Ervaring met doelgroepen van de Wmo, zoals personen met verstandelijke, somatische en lichamelijke beperkingen, mensen met psychiatrische stoornissen en psychosociale problematiek;
  • Kennis van voorzieningen en producten op het terrein van welzijn, zorg, wonen en participatie is een pre;
  • Je leert snel de diverse IT applicaties gebruiken die we hebben ter ondersteuning van ons werk;
  • Je werkt goed samen binnen en buiten het team;
  • Je gaat besluitvaardig, analytisch en resultaatgericht te werk;
  • Je bent klant- en servicegericht;
  • Je bent in staat om de vraag achter de vraag te stellen;
  • Je kunt goed verslagen schrijven.

Onze arbeidsvoorwaarden

Als je kiest voor werken bij onze gemeente dan is dat niet voor niets. We bieden een mooi basissalaris en ook de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn uitstekend.

Word jij onze nieuwe collega?

Laat ons z.s.m. weten waarom jij onze nieuwe collega moet worden.

Voor deze vacature hanteren we geen sluitingsdatum. De vacature staat open tot het moment dat wij een geschikte kandidaat hebben gevonden.

Het aanvragen van een VOG is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Heb je vragen die betrekking hebben op de sollicitatieprocedure, dan kun je contact opnemen met Recruitment via

Bij gebleken geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Direct solliciteren

Contact



Functie:klantmanager wmo
Startdatum:31-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:3317 – 4752
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Op=Op Voordeelshop via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Ridderkerkkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de ridderkerkkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Ridderkerk
  2. Klantmanager WMO Op=Op Voordeelshop 31-12-2023

Bekijk ook andere vacatures